Copenhaga – that state of mind

views

Tare dor mi-a fost sa scriu, sa aștern gânduri și lecții, bucurii și reușite. Dar cum timpul este atât de întins am reușit să mai adaug bucățele din sufletul meu doar în albumele de pe rețelele sociale.

Totuși având în vedere cât de multe bucurii ne aduc nouă aceste călătorii, care ne-au devenit parte din viața și suflet, hrană pentru minte și trup, care ne fac să mergem mai departe și când ne e greu, am decis sa îmi păstrez ceva timp pentru a creiona pașii, ca memorii la arhivă pentru când se va face târziu, dar poate și ca inspirație pentru alți doritori de frumos, de visat și de educat prin haihuială.

Încep seria cu cea mai recentă poveste a noastră: Copenhaga – Danemarca și câțiva pași în Suedia – Malmo. De vreo 6-7 ani am inceput sa ne reorganizăm când vine vorba de zilele noastre de naștere și să le sărbătorim printr-o călătorie, să plecam hai hui, sa hoinărim in lume. Să trăim real și să creștem frumos!

Chiar daca reprezintă un efort consistent de la tabele, analize, planuri, calcule, recenzii, hărți, bilete, distanțe, bagaje, acte, poze, timp mult investit in organizare și energia locală specifică – cam ~15.000-20.000 de pași pe zi (căci vacanțele noastre înseamnă plecat de dimineața de la hotel cu ghiozdanul în spate și întors seara), după acești 7 ani și 14 țări bifate în formația completă mereu, considerăm că este cea mai prețioasă investiție a noastră, de care suntem tare mândri.

Așadar a 10a aniversare a Holbănelului nostru – un mini-handbalist, a fost bifată în țară care a inventat acest sport.

Mai jos puteți găsi lista noastră de obiective, împărțite pe zile:

day1

Cabinn Copenhagen – hotelul in care ne-am cazat, astfel încât să avem posibilitatea să achităm direct la locație și nu în avans (chiar daca am făcut rezervarea dinainte pe Booking) și să fim relativ aproape de obiective sau de mijloacele de transport – metrou, tren, autobuze; De la aeroport am luat autobuzul 5C care ne-a adus la 10min de hotel (mers pe jos). Nu am selectat mic dejun de la hotel, ci am mâncat în camera; Cumpărături am facut de la Lidl și magazinele din zona.

✅Prima oprire după hotel, unde am lăsat bagajele în lockere, a fost Ikea unde evident că am savurat chifteluțele cu piure, sos și dulceață. Tare incantati Holbaneii de la mic la mare pe aceasta tradiție.

La Sirene Restaurant am mâncat și relaxat cat am stat sa savuram căsuțele colorate din zona ✅Nyhavn care este o adevărată încântare pentru ochi. Eu recunosc că am savurat-o cu totul.

Little mermaid evident că ne aștepta să o vedem în toată finețea ei, iar parcul din zona este de asemenea minunat, “decorat” de copăcei înfloriți si rozalii care ne-au bucurat tare privirile.

Boat trip – P991 / ✅Mijloace de transport în comun (aplicația lor pentru transport – bilete DOT app nu ne-a funcționat, așa că în general am luat bilete pentru metro, autobuz din stațiile mari – tonomate roșii)

Christian Kirke – este o biserica barocă și a fost construită în secolul al XVII-lea, fiind comandată de regele Christian al V-lea al Danemarcei. “Biserica este cunoscută pentru orga sa masivă, care datează din secolul al XVIII-lea și este una dintre cele mai mari și mai impresionante orgi din Europa.”

Frederiks Kirke, cunoscută și sub numele de Marmorkirken (Biserica de Marmură), găzduiește, de asemenea, una dintre cele mai mari orgi din Europa, cu peste 4.000 de tuburi.

Hotelul Admiral din Copenhaga a fost inițial un depozit de cereale construit în anii 1780. Ulterior, în secolul al XIX-lea, a fost transformat într-o clădire industrială. În anii 1970, clădirea a fost restaurată și transformată în hotel, păstrând multe din elementele sale originale.

Amaliehaven este un parc public frumos situat în apropierea Palatului Amalienborg din Copenhaga. “Acest parc a fost inaugurat în 1983 și este numit după regina Amalie, soția regelui Frederic al VI-lea al Danemarcei. Amaliehaven oferă o oază de liniște și frumusețe în inima orașului, cu flori, fântâni și terase pentru relaxare. Este o destinație populară pentru localnici și turiști care doresc să se bucure de peisajul urban și de vedere la Marmorkirken (Biserica Marmură) și la malurile strâmtorii Øresund;”

day2

✅#DenBlaPlanet – Aquarium grozav, in care am văzut tot felul de animăluțe marine. Copiii au fost tare bucuroși că au putut atinge pisicile de mare și Bia s-au relaxat la “spa” cu degețelele în peștișori. (La achiziționarea biletelor online beneficiați de reducere)

✅#RosenborgCastle este impresionant. Ne-au plăcut toate obiectele de arta, toate obiectele regilor, iar copiii au fost impresionați căci au văzut și un schimb de gardă a soldaților care păzesc castelul. Este un palat renascentist situat în centrul orașului, construit în perioada 1606-1633 de către regele Christian al IV-lea al Danemarcei ca reședință de vară și a fost folosit ulterior ca reședință regală. “Astăzi, castelul găzduiește o colecție impresionantă de obiecte regale, bijuterii, mobilier și artefacte istorice, inclusiv celebrele bijuterii ale coroanei daneze. Una dintre atracțiile principale este Sala Tronului, care este împodobită cu sculpturi elaborate și tavan bogat decorat. Castelul și grădinile sale frumoase sunt deschise pentru public și atrag numeroși turiști care doresc să exploreze istoria și cultura regală daneză.”

✅#TurnulRotund sau Turnul Astronomic, cunoscut și sub numele de Rundetaarn, a fost construit în secolul al XVII-lea si servește ca un observator astronomic și este una dintre cele mai vechi facilități astronomice din Europa încă în funcțiune. “A fost proiectat de către arhitectul danez Hans van Steenwinckel cel Tânăr și finalizat în 1642. Turnul are o rampă în spirală care se învârte în jurul unui ax central, în locul unei scări convenționale, facilitând accesul la platforma de observare situată în partea superioară.”

✅#BotanicalGarden este minunata pentru o plimbare, ronțăială și admirat de lebede, rate, țestoase. De asemenea exista și muzeu, dar noi ne-am rezumat la un tur exterior ✅#Streets – evident că toată străduțele sunt savuroase, cu tot felul de clădiri vechi și maiestuoase.

day3

Hans Christian Andersen Museum
✅Ripley’s Believe it or Not! Museum

Aceste 2 muzee se găsesc în aceeași clădire. Turul incepe prin Riple’s Museum și continuă in HC Andersen. O experiență tare drăguță. Copiii au fost tare incantati de toate curiozitățile și au povestit cu entuziasm apoi la somn, deci clar fu impresionați. Biletele le-am luat la fața locului.

✅#Experimentarium (bilete online) – e o adevărată magie a copiilor. Un muzeu cu o mulțime de jocuri și atracții, experimente pentru cei mici și nu numai, căci și noi adulți ne-am delectat cu multe activități de la sărituri, pedalat, camera oglinzilor, camere întunecate de pipăit, la simulatoare pe vapoare, mașini, operații creier, baloane de săpun, traseulri pentru mingilor sau VR experience in lumea insectelor.

Værtshus Sankt Peder Restaurant – un restaurant cu tradiție și cu o atmosfera locală plina de energie, culoare și voie bună unde am savurat preparate yammy.

day4

✅Am luat bilete la Flixbus online (plecare zona Gării centrale din Copenhaga) și am plecat într-o mini aventura pe podul dintre Malmö și Copenhaga care se numește #PodulÖresund. “Podul Öresund este o combinație unică de pod și tunel, conectând Suedia și Danemarca peste strâmtoarea Öresund. Podul are o lungime totală de aproximativ 16,4 kilometri, din care 8 kilometri sunt deasupra apei și restul sunt sub apă, într-un tunel submarin.” Așadar am pășit și în Suedia în aceasta aventura. Ne-am plimbat prin piata centrala, prin port, servit ceva gustărele, plimbat cu metroul până la Arena din Malmo (fara acces interior).

Câteva curiozități drăguțe despre Suedia:
✅#IKEA – Marca IKEA a fost înregistrată în anul 1943 în Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din inițialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, și numelui localității în care s-a născut Ingvar Kamprad: Agunnaryd.
✅#Elanul este considerat animalul național al Suediei și Norvegiei. În ambele țări este numit Regele pădurilor, probabil din cauza formei coarnelor care aduce vag cu o coroană.

Și câteva curiozități despre #Danemarca:
Handbalul a fost inventat în Danemarca. Doi sportivi, Rasmus Nicolaj Ernst și Holger Nielsen, au inventat acest sport în anul 1897.
Hans Christian Andersen (1805-1875)???? este, probabil, cel mai faimos danez din istorie. Celebrele sale basme, precum „Mica Sirenă”și „Rățușca cea urâtă”, au fost traduse în peste 160 de limbi.
Lebăda este pasărea națională în Danemarca.
Danemarca este unul dintre cele mai fericite locuri pentru a trăi, ocupând locul al doilea în cel mai recent raport realizat de către World Happiness, în urma Finlandei.
✅Este formată din Peninsula Jylland (Iutlanda) și un arhipelag format din 444 de insule, dintre care doar 76 sunt locuite.
✅Este de peste 5 ori mai mică decât România.
✅În Danemarca există 12.000 de kilometri de piste pentru biciclete, care reprezintă principalul mijloc de locomoție al danezilor.
✅Sunt de ~5 ori mai multe biciclete decât mașini. În 2016, numărul de bicicliști din Copenhaga l-a depășit pentru prima dată pe cel al mașinilor.
Drapelul național danez, denumit „Dannebrog”, este cel mai vechi steag național din lume. Potrivit legendei, „Dannebrog” a căzut din cer în timpul bătăliei de la Lyndanisse, din Estonia, în 1219, conducându-l pe regele danez Valdemar al II-lea la victorie în timpul cruciadei sale către Țările Baltice.

Așadar recomandam cu încredere o escapada că această! Thank you, #Denmark! Chapeau!

Previous articlePoveste si traditie: aurul vegetal si bijuteriile hipoalergenice
Un simplu OM, o mama, un punct in Univers, mereu in miscare, cu frici, cu greseli, cu schimbari de ganduri, cu lectii invatate pe propria piele, cu regrete si renuntari, dar cu increderea ca toate ni se petrec in viata asta cu un scop, ca nimic nu e intamplator si ca putem gasi ceva pozitiv in orice umbra. Alaturi de oamenii frumosi la suflet, mi-e usor sa fiu simpatica, generoasa, fidela, creativa, gata de sacrificii, comunicativa si mai ales cu zambetul pe buze. Si in plus, ador sa rad cu pofta, ador sa fiu mama si ador sa savurez si sa gatesc pentru cei dragi: retete yammy! Eu despre mine Altii despre mine Colaboratori dragi